سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیستون
 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

آن روزهایی که هنوز پیششان بودم، در یکی از کارهای خیلی خوبشان، تقریباً هر هفته شرکت می کردم. برنامه ای که اگر خوب یادم مانده باشد، دوشنبه ها بود.

دوشنبه ها کلاس قرآن بود. به نوعی تفسیر و تدبر در قرآن. خیلی هم پربار بود.

این هفته های آخری که در کلاس شرکت کردم، رسیدیم به این سوره. سوره ی صف.

به سوره ی صف و آیه ی 4 رسیدیم.  إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الَّذِینَ یُقَاتِلُونَ فِی سَبِیلِهِ صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیَانٌ مَّرْصُوصٌ

استاد می گفت از گذشته و حتی در خیلی از جلسات تاکنون، این عبارت "صَفًّا کَأَنَّهُم بُنیَانٌ مَّرْصُوصٌ" را به اشتباه " که گویى بنایى پولادین‏اند" و یا همچین ترجمه هایی می کنند.

منظور استاد، ترجمه ی مرصوص بود. می گفت تا کنون خیلی ها به اشتباه مرصوص را پولادین یا آهنین و یا محکم و... ترجمه می کنند. اما در واقع باید قبول کرد که منظور همان معنای تحت الفظی مرصوص، یعنی سُربین می باشد.

بعد تا این را گفت، گرفتم چه می خواهد بگوید. می خواست از علم شکافت اتم بگوید و گفت.

گفت: در شکافت اتم، برای جلوگیری از نفوذ پرتو های مضر، سپری بهتر از سرب یافت نشده و تاسیسات اتمی با ساختمان های سربی محصور می شوند.

بعد هم گفت شما... باید، اینگونه باشید در واقع. باید دشمن در شما نفوذ نکند. یعنی در واقع منظور از آیه استحکام فیزیکی نبوده و بلکه استحکام روحی و روانی منظور بوده.


می خواهم بگویم این مورد هم یکی از آموخته های مهم این مدت من بود. و من واقعاً در این چند سال چیزی جز این هم یاد نگرفته باشم هم عیبی ندارد. همین می ارزد به سال ها کار و زندگی.

البته اگر بعد دانش، عمل هم در پی داشته باشم.

درست است که اکنون در برابرم بن بستی غیر فیزیکی وجود دارد. اما بن بست دربرابرم، را سریین نمی بینم، بلکه آهنین است و می شود نفوذ کرد و نرمش نمود.

اما خودم

خودم باید بنیانی مرصوص داشته باشم. خودم باید مانند سرب نفوذ ناپذیر باشم. در راهم هیچ وسوسه ای اراده ام را نشانه نرود و اگر نشانه رود به من اصابت نکند و اگر اصابت کند در اراده ام نفوذ نکند.

باید با همان صلابت گذشته در راهم مداومت کنم. اگر این کار را کنم همان بن بست های آهنین، این استقامت من را ارزشمند دیده و همین اراده سربین من، امتیازی خواهد شد برای وصال.

فقط در همین حد بدان این روزها، تیرهایی اراده ام را نشانه رفته اند، از جنس پرتوهای آلفا. داشتن هیچ خشونتی نمی تواند در برابرشان سپری ایجاد کند. تنها باید خاصیت سرب را داشته باشم. نرم باشم و نفوذ ناپذیر.


[ چهارشنبه 93/9/12 ] [ 10:42 عصر ] [ فرهاد ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب


بازدید امروز: 14
بازدید دیروز: 20
کل بازدیدها: 67571